?

Log in

No account? Create an account

Previous Entry | Next Entry

...

I just watched Atonement for the first time. What the hell took me so long?

I'm just kinda sitting here in one of those "emotional dazes" that happens when you watch something like that.

Fuck.

Tags:

Comments

( 8 comments — Leave a comment )
wicked_g
Jul. 4th, 2008 01:48 pm (UTC)
I haven't seen the film, but I finally finished reading the book...don't. Read it, I mean. Just don't. My mum has seen the film and read the book, and even she agrees with me-the book is just not worth it. Like, you know how some books slowly but surely bring you up to that great, fantastically orgasmic point and then cuts you off? Well, Atonement just teases you and then stops and goes onto other crap. Argh.

And like, the first hundred pages almost made me want to kill myself. *headdesk*
moltobene1925
Jul. 4th, 2008 06:06 pm (UTC)
Crap. I want to read the book! But I like timeline jumping and when point of views are switched quickly.

The worst book I've ever read as far as slow moving and just never bringing me to any "point" was Perfume. Stay away. Far, far away.
wicked_g
Jul. 4th, 2008 06:12 pm (UTC)
Ugh. Perfume. It's so annoying. I was talking to my friend about a screenplay she was working on about a painter who kills his subjects after painting them, and then Per-fucking-ume comes out, and argh! I got so ticked off.
moltobene1925
Jul. 4th, 2008 06:19 pm (UTC)
She shouldn't get discouraged. Did you read Perfume? I didn't even see the movie because I was so disgusted by the book. It wouldn't be the same, the painter thing.

Someone needs to wash that horrible taste out of my mouth. That book still sits with me, but not in a good way. But I had spent so long reading it because it was so horrible to get through that I made myself finish it. And the ending- so not fucking worth the effort.

another Atonement icon for good measure :)
wicked_g
Jul. 4th, 2008 06:30 pm (UTC)
Hahaha, no, it was more me outraged that her-she just shrugged and went onto a different story.

Yeah, I had to force myself to finish Atonement. The film is apparently much much much better, but I suppose that since the book has these rave reviews about it being the author's BEST BOOK EVA!!11!!, you might like it.

And mmmmm, James McAvoy. Possibly the reason why I might put myself through the film.
moltobene1925
Jul. 4th, 2008 06:33 pm (UTC)
Yeah, he was beyond yummy. The scene where he's writing the letter and he just looks back at the typewriter and laughs a few times, like he's embarassed but not.... damn. That's all I have.... DAMN.
wicked_g
Jul. 4th, 2008 06:44 pm (UTC)
Hee. I assume you're talking about The Letter? Ok, so I was totally reading that on the subway, and sooo got a little hot under the collar. Not the greatest thing. Who knew?
moltobene1925
Jul. 4th, 2008 06:47 pm (UTC)
Watch the movie. If it's just for him I don't care. It was beautiful, and I don't mean the story (although I kinda do) the way it was shot, the scenes, the color, the imagery... incredible. I want to watch it again but I don't think I could handle it so soon after.
( 8 comments — Leave a comment )